Porcupine Tree

Stevenův komentář k "Signify"

První opravdu skupinové album. Před natáčením "Signify" jsme společně už asi 18 měsíců koncertovali a první skladby, které jsme nahráli, byly "Signify" a "Dark Matter" (tehdy nazývaná "Toursong"). Album vznikalo ve velmi pohodové atmosféře, skladby jsme skládali a nahrávali po dvou až po třech a pak následovaly dlouhé přestávky, někdy až tříměsíční. Stejně jako u "The Sky Moves Sideways" byla i tentokrát posledním dílkem mozaiky studiová improvizace - z ní se tentokrát vyloupla skladba "Intermediate Jesus". (Velká část improvizačního materiálu z těchto sessionů se později objevila na albu "Metanoia".)

"Signify" navíc představovalo album, kde jsme se skutečně stali ROCKOVOU kapelou - částečně kvůli mnohem tvrdšímu zvuku kytar, ale hlavně díky konzistentní přítomnosti "živých" bicích. Ironií je, že Chrisova sólová kompozice pro toto album je ambientní instrumentálka zcela bez bicích! Měl několik temně znějících akordů, které jsme rozvinuli použitím vícevrstvých hlasů. Titul "Light Mass Prayers" jsou slova, která kdosi napsal na zeď u Borleyské fary (nejstrašidelnějšího místa v Anglii).

Titulní skladba měla znít jako Neu! nebo něco podobného - prostě repetetivní krautrock. Jenže čím víc jsem na ní pracoval a čím více do ní příspívali ostatní členové kapely, tím více zněla jako Rush! Původně se na albu měla objevit také druhá část "Signify", která objevovala složité rytmické terény progresivního metalu, ale nakonec jsme ji nepoužili. Její část můžete slyšet také v rámci live verze "Signify" na albu "Coma Divine". (Pozn. překl.: "Signify II" se objevilo také na kompilaci "Stars Die - The Delerium Years 1991 - 1997".)

Mou nejoblíbenější skladbou z této desky je "Every Home is Wired" - což byl první případ, kdy jsem použil překrývající se vokály - myslím, že zrovna v této době jsem poprvé rozpoznal genialitu Briana Wilsona.

Designed by ix99